Rabu, 26 Mac 2008

SMS Pilihan 26/3/2008

Sumber Utusan Malaysia

SEKARANG lihat, mengundi pembangkang konon demi keadilan. Kini di mana keadilan itu?

– ANAK JATI

SEDIH bila ada pemimpin Melayu yang sanggup menindas sesama sendiri dan pejamkan mata, pekakkan telinga bila hak bangsa dikhianat dan dinodai.

– HBD KB

KITA perlu mencari formula baru supaya bukan 30 peratus, tetapi sekurang-kurangnya 50 peratus ekuiti dipegang orang Melayu.

– 013-785XXXX

PEMBANGKANG di lima negeri menghambur banyak duit yang ditinggalkan oleh BN, kononnya duit rakyat untuk rakyat. Tunggulah bila akaun dah susut, pasti rakyat akan dijerut kembali.

– TOPUI

KERAKUSAN pemimpin Melayu pembangkang kejar kuasa dan pengundi Melayu menunjukkan mereka sanggup melihat maruah bangsa dipijak.

– MELAYU WARGA ASING

ORANG Melayu, ayuh jangan lakukan kesilapan yang sama. PKR dan Pas tidak ada semangat Melayu. Sanggup jadi pak turut DAP.

– UNDI BN

SETUJU dengan Lt. Jen. (B) Datuk Abdullah Samsudin - buat perniagaan apa besar-besar bukan hak kita. Tak guna membangun, tetapi jadi hak orang, lama-lama merempat di bumi sendiri.

– ANAK KELANTAN

SAYA sokong ‘benci hipokrit’. Bukan saja DAP marah demonstrasi aman malah minta pulak tindakan mengikut ISA?

– SEJARAH TETAP RELEVAN

SEDARLAH tatkala tanah dan negeri sendiri dikuasai orang lain, anak-anak Melayu masih selesa berpeleseran, merempit dan hanyut diulit gejala sosial yang dimurkai Allah. Bilakah anak-anak bangsa ini akan bangkit?

– MAMAT

SUDAH 50 tahun rakyat Malaysia aman bahagia kaya-raya. Mengapa derita sengsara yang kita cari? Ke mana nak kita bawa Malaysia ini?

– AHO BALING

0 ulasan: