Jumaat, 28 Mac 2008

SMS PILIHAN 28/3/2008 2

Sumber Utusan Malaysia

JIKA ada pihak anggap DEB dan DPN sebagai ketinggalan zaman, ada juga polisi untuk bukan Melayu seperti sekolah aliran bahasa ibunda yang ketinggalan zaman.

– PENSYARAH BARU

SOKONG tulisan Zulheery Ismail dalam Forum, masyarakat majoriti Melayu perlu pertahankan DEB dan DPN dengan mengambil iktibar kisah Yahudi.

– JAWHAR

SEDIH kerana mandat yang diberi sokong pakatan pembangkang dalam PRU ke-12 disalahgunakan oleh DAP dan PKR untuk hapuskan falsafah DEB.

SESAL TAK GUNA

HAIRAN kenapa pemimpin utama PKR berdolak-dalik dan bermain wayang dengan isu-isu kepentingan Melayu.

– RAZMAN

BENARKAH ada parti tertentu menerima sokongan kewangan daripada pihak luar dalam pilihan raya bagi lemahkan kerajaan pimpinan Melayu?

– GHAZALI ZAINAL

SOKONG Datuk Zulhasnan Rafique yang pertahankan jawatan Datuk Bandar KL mesti dilantik di bawah kuasa Yang di-Pertuan Agong, bukannya dipilih sebagaimana desakan DAP.

– WARGA KL

JANGAN tunduk kepada desakan DAP yang mahu Datuk Bandar KL dipilih.

– ZACH

KAGUM dan bangga kerana Malaysia memiliki tokoh ekonomi yang hebat seperti Tan Sri Zeti Akhtar Aziz. Ekonomi terus stabil walaupun keadaan politik negara merisaukan.

– AHO

KERAJAAN Pusat diharap dapat membantu orang Melayu di Pulau Pinang yang miliki rumah di tanah bukan Melayu. Mungkin boleh beli tanah itu dan jual kembali secara lot kepada pemilik rumah.

– PRIBUMI

APA motif sebenar Datuk Zaid Ibrahim? Tiada rasional kerajaan atau bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad untuk mohon maaf kepada Tun Salleh Abas.

– PAKMEA

SALAH satu faktor BN menerima kejutan ialah isu Tun Mahathir diheret ke suruhanjaya klip video dan rasa tidak hormat terhadap negarawan itu.

– TETAP SETIA

SOKONG tidak ditangguhkan pemilihan UMNO. Ahli-ahli parti bijak dan UMNO cukup berpengalaman untuk menanganinya.

– ORANG MUDA



0 ulasan: